Všeobecné obchodní podmínky
společnosti Úklid? Klidně! s.r.o. se sídlem Nové sady 988/2 602 00 Brno, IČ: 08305293, DIČ: 08305293, zapsané v obchodním rejstříku pod spisovou značkou C 113001, poskytující službu pod názvem Aurum Transport (dále jen „poskytovatel služeb v oblasti přepravy“ či „poskytovatel“)
1. Všeobecná ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") upravují práva a povinnosti mezi dopravcem (dále jen "poskytovatel") a klientem (dále jen "zákazník") při poskytování služeb přepravy osob. Pokud ustanovení konkrétní smlouvy nestanoví jinak, přeprava osob nebo nákladu bude realizována podle těchto Obchodních podmínek a na základě doručené objednávky. Zákazník, který objedná přes online formulář, objednávkou (písemnou či emailem) nebo telefonicky služby společnosti Úklid? Klidně! s.r.o. prohlašuje, že četl a přijímá tyto smluvní podmínky. Odsouhlasením potvrzené objednávky nebo podpisem smlouvy deklaruje svůj souhlas s těmito smluvními podmínkami, na které objednávka či smlouva odkazuje. Služba je provozována jako nepravidelná osobní přeprava, která je závislá na počtu ujetých kilometrů a délce čekací doby. Jedná se o přepravu jedné nebo více osob z různých stanovišť na místo určení, nebo z místa určení na různá stanoviště s proměnlivou čekací dobou. Zákazníku bude během jízdy poskytnut nealkoholický pitný režim, kdy případné další občerstvení je možné a domlouvá se individuálně dle objednávky a nabídky poskytovatele.
2. Realizace přepravy
Smluvní vztah mezi poskytovatelem a zákazníkem vzniká na základě potvrzení závazné objednávky, čímž je uzavírána smlouva dle těchto všeobecných obchodních podmínek. Potvrzení může být provedeno písemně, emailem, telefonicky nebo SMS. Poskytovatel si vyhrazuje právo jednostranně odmítnout nebo zrušit objednávku (zejména z technických či provozních důvodů). Zároveň se zavazuje poskytnout zákazníkovi přepravní službu odpovídající specifikaci v objednávce. Zákazník není oprávněn nárokovat náhradu škody v případě nepotvrzení či odmítnutí poptávaných služeb z důvodu chybějící volné kapacity či překážek technického rázu. Rezervace konkrétních dopravních prostředků není zaručena. Poskytovatel si dále vyhrazuje právo na prodloužení čekací doby cestujícího z důvodu neočekávaných událostí (dopravní situace, havárie, nepřízeň počasí, atd.). V případě čekání na zákazníka delšího jak 15 minut od sjednaného přistavení vozidla může být připočtena přirážka ke smluvené ceně dle aktuálního sazebníku. Zákazníkovi může být v rámci ceny během cesty poskytnuto občerstvení v podobě nealkoholických nápojů zdarma. Nad rámec si může zákazník zakoupit i jiné nápoje nealkoholické/alkoholické či jiné další občerstvení. Ve vozidle není dovoleno kouřit, a to ani elektronické cigarety či užívat jiné omamné a psychotropní látky.
3. Vztahy mezi poskytovatelem a zákazníkem při přepravě osob
Poskytovatel je povinen přistavit vozidlo na smluvené místo a čas dle objednávky zákazníka, který je povinen na tuto službu nastoupit. Zákazník nástupem do vozidla potvrzuje, že byl před započetím přepravy poučen o všech okolnostech přepravy a souhlasí, že v čase přepravy bude respektovat pokyny řidiče a jiných zaměstnanců poskytovatele. Pokud zákazník nedodrží sjednané podmínky a změní objednanou službu např. změna místa nebo času bez předchozí domluvy, je povinen uhradit vzniklé dodatečné náklady, jako je čekací doba, náhrada za zajištění zaměstnance či jiného vozidla apod. Poskytovatel se zavazuje přepravit osobu(y) z nástupního do cílového místa podle předem daných požadavků dle smluvené ceny. Poskytovatel je povinen zákazníkům zajistit bezpečnou přepravu. Řidič a jiní pracovníci poskytovatele jsou oprávněni dávat cestujícím pokyny a příkazy k zajištění bezpečnosti a plynulosti dopravy a jednat v souladu se zněním obecně závazného právního předpisu.
Poskytovatel si vyhrazuje právo zrušit, ukončit, odložit, nebo zpozdit jízdu nebo její jakýkoliv úsek, pokud tuto jízdu není možné provést z důvodů, které dopravce nemůže objektivně ovlivnit. Poskytovatel je oprávněn z důvodu zajištění bezpečnosti přepravy omezit používání určených sedadel věkem nebo výškou zákazníka. Dle ust. § 6, odst. 1, písm. c) zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, smí být dítě, jehož tělesná hmotnost nepřevyšuje 36 kg a tělesná výška nepřevyšuje 150 cm, přepravováno pouze za použití dětské autosedačky. Poskytovatel není povinen realizovat službu nad rámec závazně objednaného objemu služeb. Zákazník je povinen se podle ust. § 9, odst. 1, písm. a) zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, před započetím jízdy připoutat. Zákazníci jsou povinni dbát pokynů a příkazů řidiče, které směřují k zajištění bezpečnosti a plynulosti dopravy, bezpečnosti řidiče a ostatních zákazníků.
Zákazníkům při přepravě v zájmu zajištění bezpečnosti není zejména dovoleno: otevírat dveře vozidla během jízdy; stát, klečet nebo ležet na sedadlech; znečišťovat ostatní cestující nebo vozidlo svým jednáním, oděvem nebo zavazadlem a poškozovat vozidlo či zařízení dopravce; vyklánět se z oken a vyhazovat z vozidla předměty nebo je nechat vyčnívat ven; konat pohyby a činnosti, které by mohly ohrozit stabilitu vozidla a bezpečnost jízdy. Zákazník je povinen nastoupit k přepravě v termínu uvedeném v objednávce. V opačném případě nenese poskytovatel odpovědnost za včasnost přepravy. V případě, že zákazník nebude respektovat podmínky přepravy a nebude respektovat pokyny řidiče nenese poskytovatel zodpovědnost za případné následky na zdraví či majetku zákazníků a současně je provozovatel oprávněn okamžitě přepravu ukončit a zákazník je v takovém případě povinen uhradit celou cenu sjednané služby, bez ohledu na skutečnost, že přeprava byla předčasně ukončena. V případě, že zákazník způsobí škodu na vozidle či zdraví je povinen škodu v plné výši, včetně všech nákladů, uhradit. To platí i v případě znečištění vozidla či poškození jednotlivých částí vozidla, kdy mu bude poskytovatelem účtována plná náhrada za vyčištění vozidla či výměnu poškozených dílů a současně bude zákazník v takovém případě povinen uhradit poskytovateli smluvní pokutu ve výši 3 000 Kč, což tímto bere na vědomí a souhlasí s tím.
4. Cena a platební podmínky
Platit lze hotově, bankovním převodem nebo platební kartou přímo ve vozidle, platit je možno i před započetím poskytování služby na místě či po předchozí dohodě lze účtovat službu předem. Platbu lze provést v měnách CZK a EUR. Rozhodným směnným kurzem u plateb v cizích měnách je kurz platný v den využití služby. Zákazníci, kteří mají s poskytovatelem uzavřenu rámcovou smlouvu o přepravě, je poskytovatel povinen vyrozumět o změnách v cenách za přepravu vždy písemně, a to doporučeným dopisem nebo emailem a uzavřít dodatek k této smlouvě. Poskytovatel přepravu realizuje proti potvrzené objednávce či smlouvě. Platba probíhá po přepravě. Objednáním služby zákazník potvrzuje, že se seznámil s ceníkem poskytovatele zveřejněným na webových stránkách a je připraven uhradit sjednanou cenu přepravy a souvisejících poskytnutých služeb.
5. Storno podmínky
Zákazník je oprávněn zrušit objednanou přepravu s tím, že je povinen uhradit poskytovateli storno poplatek. Zrušení objednané přepravy do 3 hodin před požadovaným nástupem cestujícího k přepravě poskytovatele smluvní pokutu neúčtuje. V případě odstoupení od objednávky 3 hodiny až 1 hodina před realizací závazně objednaných dopravních služeb, je poskytovatel oprávněn účtovat 50 % smluvní ceny, pokud není písemně dohodnuto jinak. V případě odstoupení od objednávky méně jak 1 hodinu před realizací závazně objednaných dopravních služeb, je poskytovatel oprávněn účtovat 100 % smluvní ceny, pokud není písemně dohodnuto jinak. Poskytovatel si vyhrazuje právo na zrušení jízdy v případě vyšší moci bez náhrady škody.
6. Reklamace
Poskytovatel odpovídá za škodu způsobenou zpožděním pouze tehdy, pokud zákazník nárok písemně a včas uplatní, nejpozději do 6 měsíců. Reklamace musí být podána do 24 hodin po ukončení služby a musí obsahovat výši škody. Na chyby způsobené objednatelem se odpovědnost nevztahuje.
7. Vyloučení z přepravy
Řidič je oprávněn vyloučit z přepravy zákazníka, pokud přes upozornění nedodržuje Obchodní podmínky, pokyny a příkazy řidiče, znečišťuje nebo poškozuje vozidlo nebo jiné zařízení poskytovatele, nebo pokud svým chováním ruší klidnou přepravu nebo řidiče či ostatní cestující jinak obtěžuje, dále agresivní osoby pod vlivem alkoholu nebo omamných látek nebo osoby, které znečištěním oděvu nebo obuvi jsou na obtíž. Podmínky jsou pak uvedeny níže v článku 3.
7. Závěrečná ustanovení
Aktuální znění Obchodních podmínek včetně aktuálních ceníků je uveřejněno na internetových stránkách poskytovatele. Poskytovatel je oprávněn provést změny Obchodních podmínek i ceníků, přičemž je povinen tyto změny oznámit zákazníkům formou zveřejnění nových na internetových stránkách. Tyto všeobecné obchodní podmínky společnosti jsou platné od 1.5.2025 a končí jejich odvoláním, popřípadě nahrazením podmínkami novými. Písemná přepravní smlouva, jejímž předmětem je zajišťování opakujících se přeprav, je považována za smlouvu rámcovou, přičemž jejím dílčím plněním je obstarání přepravy dle každé individuální objednávky. Veškeré obchodní vztahy zákazníka a poskytovatele jsou řízeny těmito podmínkami, pokud není smluvně dohodnuto něco jiného.
V Brně dne 1.5.2025